Tuesday, September 20, 2005

Sajak-sajak X

MENARI DENGANMU

Norah Jones memetik piano asyik
terlontar suara gemersik dari pita
The poets are demanding their pay
They've left me with nothin' to say

kita menari di ruang tamu
dan di sebelah pihakku
menyeru kamu dengan bisik
dan kelopak bunga
berselerak di pintu
harumnya ditiup bayu kencang
dan hilang di malam
gitar bes dan degup jantung
nadanya menggetar dengan satu
lagu
aku cuba untuk fahami tentang
langkah-langkah yang kita atur
irama yang melagukan cinta
korusnya yang hangat
aku menelan satu senyum
dan hari yang larut pekat
dan dingin angin
dan gitar solo dengan nada sederhana
balada yang bahagia
just hold me and tell me that you'll be here to love me today


Sajak di atas atas pengaruh tulisan Abdullah Jones yang boleh di baca di
abdullahjones.blogspot.com


LALAI

Hamparan dunia buat aku lena
oleh enak dan empuk kasurnya
aku belum mau jaga o mimpi
mari ulit aku dengan indah dan berahi

Aku bernafas dari hawa kasturi
terlalai tentang pahitnya hari mati.


TAK MAU

Bila terpecah segala
serpihnya aku kutip untuk bina semula
sebuah ingatan
dan ombaklah yang telah memecah
masa lalu yang mengubah daratan
sejarah jua yang masih kaku
menjadi sebuah tugu memori
bongkah batu yang bongkak tegak
keras hati dan tak mau layu lagi.


DIA

Aku melihat dia
sekuntum bunga cantik
yang ku fikir tak bisa dipetik
tiada landasan untuk mulai
sebagai orang yang asing sangat
tidak jua tempat ia harus tamat
cuma yang aku arif benar
rasa sudah terjerat
pada pandang pertama
kerana dia bidadari
diturunkan untuk memberi
siksa lemas dalam gelora
kerana aku tak berani
menghulur tangan padanya.

6 Comments:

At 8:26 PM, Anonymous Anonymous said...

Your blog is inspiring. Keep up the great work. If you are interested in a blog about lap band obesity surgery, a comment is very welcome :-)

 
At 6:45 PM, Anonymous Anonymous said...

:b

 
At 12:25 PM, Anonymous Anonymous said...

:@)

 
At 4:35 PM, Anonymous Anonymous said...

>,o
.

 
At 5:25 AM, Anonymous Anonymous said...

Very cool design! Useful information. Go on! » »

 
At 7:57 PM, Anonymous Anonymous said...

Best regards from NY! Best removers spyware Wholesale egyptian jewelry egyptian gift egyptian perfume http://www.gameboy-emulator-games-for-windows.info/Port-washington-investment-property.html investment policy statement dental phantom heads Honda electric mini bike Sli two graphic cards Aspirin cause hair loss Manitowoc q600 series ice machine forex trading currency converter forex trading

 

Post a Comment

<< Home